mI AmIgA

Wednesday, September 14, 2011

~hariku indah~

assalamualaikum sayang2ku sekalian..dah tersangat2 lama xupdate blog..terlampau "BZ BODY" sampai xsempat lgsung nk update blog..so sorry my beloved blog..

T_T

ok2,,takmo nangis2 yer..kali nie nak happy2..suka suki..
^_____^


alhamdulilahirobbil alamin..syukur kehadrat ALLAH S.W.T setelah 1 thun setengah mengharung pelbagai rasa..gembira(mungkin sedikit),bahagia(sekelumit) pahit getir,gundah gulana,kesesakan minda dan fikiran..akhirnya dapat juga berpindah ke IPIS..syurga baru untuk meneruskan tanggungjawab sebagai bakal pendidik bangsa satu hari nanti insyaAllah..

tetapi,dalam manis2 pahit2 di sanun, akhirnya terdapat sesuatu kenangan yang sangat indah yang tidak dapat ku lupakan sampai bila..buah tangan dari IPTB..dan buah tangan itulah yang telah mengikatku pada hari ini..mengunci diri ini untuk disunting tidak lama lagi..menjadi suri buatnya,peneman,pendamping,permaisuri hatinya..dalam istana yang bakal kami bina tidak lama lagi..
semoga baitul muslim yang akan terbina nanti berasaskan mawaddatan warahmah..semoga disulami dengan ilmu agama,di rahmati dan di redhai Allah s.w.t.ameen ya Robb..semoga kekal jodoh hingga ke syurga.menjadi ketua bidadarinya di sana nanti..ameen.

Daripada Anas, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud: “Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai.” (Hadis Riwayat Ahmad)

subhanallah,Maha Suci Allah..bermula saat bapanya menelefon bapaku untuk menyampaikan hajat mereka, hati berdegup kencang tak terkira..rasa mcm nk loncat smpai langit ke -7 pun ad..pertama kali dalam hidup sebagai seorang gadis..begini rupanya perasaan apabila disunting...

setelah berbincang bersama keluarga,akhirnya ditetapkan tarikh 31 ogos bersamaan raya kedua sebagai tarikh merisik..debar hatiku tidak berhenti lagi..ya Allah,semoga Kau permudahkan segala urusan kami ya Allah..redhailah majlis kami nanti ya Allah..berkatilah majlis kami nanti ya Allah..

keesokan harinya, mama mengajak ke pekan utk melihat2 bju untuk dipakai pada hari tersebut, nak sedondon dengan baju melayu "si dia", colour purple...^_^
cari punya cari punya cari,akhirnya jumpa..alhamdulilah..selesai hal baju..

seterusnya,mama tanya ustaz kt skola,orang melayu suka makan apa yer?xkan nak suruh orang melayu makan makanan jawa,xboleh2..mesti kene dengan selera mereka..risik punye risik,dapat idea untuk masakan..setle lagi satu hal..

hias2 rumah,dari hujung pintu depan,sampai hujung pintu belakang,kalau bukn Allah yg cipta bdn nie,dh patah riuk rasanya badan nie ha,lagi kesian kat mama n ayah..pling sibuk mengemas rumah..maklumlar,nk terima kunjungan tetamu istimewa...^_____^

semakin menghampiri hari tersebut,semakin kuat degupan jantung,ya Allah,berilah ketengan pd hambaMu ini ya Allah..

akhirnya,hari yg dinanti2,tiba juga..=)
alhamdulilah..segala yang berlaku adalah atas kehendak Allah s.w.t. 
bila Allah berkata jadi, maka jadilah
tiada sesuatu yang terjadi itu tanpa sebab, kerana setiap yg Allah jadikan bersebab dan tidak sia2..

siapalah manusia yg kerdil lg hina disisi Allah utk menghalang perkara yg baik itu dr terjadi..sesungguhnya telah tercatat di luh mahfuz pd hari ini ak akn dirisik, maka ape jua halangan, dgn izin Allah,dgn kudrat Allah yg Maha berkuasa, tiada yg berkuasa melainkan Allah,akan terjadi juga apa yg dirancang oleh Allah,kerana Allah adalah sebaik2 perancang..

nana sajikan dan kongsikan hari bahagia nana bwt tatapan sahabat2 handai,agar dapat sama2 berkongsi kegembiraan nana dan mendoakan semoga jodoh kami kekal selamanya,ameen ya Robb..^_____^

 terima kasih mak (bakal mak mertua) sbb bagi kek nie..nana potong yer..=)

 perkenalkan "si dia" saya..^_^

 mak,berdebar2...dup dap dup dap..=p

 alhamdulilah,selamat menyarung..^^

 selamat tersemat di jari manis sang gadis..=)

 terima kasih mak sebab merestui kami dan terima nana sebagai bakal menantu mak..<3

 sweet moment..<3 <3 <3 terkedu time nie,,rase cm nak ngs pun ade..terharu sgt2..hukhukhuk..
p/s: dah nak jd bini org..oppsss

 terima kasih abg sbb sudi pilih sy sbg teman hidup abg..^_^

K.A.M.I

buat abg...
 terima kasih firstly sebab still contact dgn sy walaupun sy dh pindah maktab..=)
terima kasih jgk sbb abg yg tlg sy mse mtor rosak n abg lar my saver yg sy maksudkan dalam cerita nie..>
trima kasih jgk sebab sudi pilih sy sbg suri dlm hidup abg..^_^
sy akn cuba jd yg terbaik utk abg..hrp kelemahan sy akn jd pelengkap pd abg yer..n_n
nk abg tau yg sy bahagia sgt waktu ini dan sampai bila2 insyaAllah..<3 <3 <3

sekian saja coretan nana bwt kali ini..=)

p/s:  Hadis dari Yahya bin ja’dah adalah sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, “Perempuan itu dinikahi kerana empat faktor yaitu agama, martabat, harta dan kecantikannya. Pilihlah perempuan yang baik agamanya. Jika tidak, nescaya engkau akan menjadi orang yang merugi” (HR Bukhari dan Muslim). 





5 comments:

  1. wah tahniah2. smoga selamat diijab kabulkan dan selamat mengharungi dunia rumah tangga~

    ReplyDelete
  2. ye dpt tgok gmbar..hehe
    tahniah,mudah2an kekal hingga ke akhir hayat...

    ReplyDelete
  3. Setelah melakukan beberapa observasi dan penyelidikan, saya merasakan yang saya sangat bertuah dan beruntung dapat seorang rakan yang dah selamat mengikat pertunangan dengan seorang yang disayang.

    Moga kekal sampai akhir hayat. InsyaALLAH. :-)

    ReplyDelete
  4. arm>> terima kasih..ameen ya Robb..^_^
    ju>> terime kasih classmate..=)..ameen ya Robb
    faiz>> terima kasih kwn..n_n..ameen ya Robb..

    ReplyDelete
  5. apa pn i sntiasa doakan yg tbaik buat u...insyaAllah dia akan jd yg tbaik buat u....

    ReplyDelete